Wednesday, July 5, 2017

Ογκομέτρηση.

Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίσω κάθε χρόνο είναι το πόσο μούστο ή κρασί έχω μέσα στα ανοξείδωτα δοχεία κατά την διάρκεια της οινοποίησης. Το να γνωρίζουμε πόσο κρασί περιέχει η δεξαμενή μας είναι σημαντικό κυρίως για την σωστή διόρθωση της σύστασης του μούστου/οίνου (αν είναι απαραίτητο) και κυρίως για τον σωστό υπολογισμό της ποσότητας του Μεταμπισουλίτ που πρέπει να προσθέσουμε.

Εγώ για να μετρώ ανά πάσα ώρα και στιγμή τον όγκο του υγρού μέσα στο δοχείο, χρησιμοποιώ απλά μαθηματικά, και έναν χάρακα. Είναι γνωστό ότι ο όγκος V ενός κυλίνδρου με διάμετρο D και ύψος Η είναι:

V=[π(D^2)/4] *H

Επειδή όμως δεν θέλω να βυθίζω το μέτρο μέσα στον μούστο ή το κρασί, κάνω το εξής:

Αρχικά υπολογίζω τον συνολικό όγκο του δοχείου μου.

Μετά μετρώ την απόσταση από το χείλος του δοχείου μέχρι την επιφάνεια το υγρού και υπολογίζω τον όγκο του αέρα μέσα στο δοχείο. Αφαιρώντας τους δύο όγκους γνωρίζω τον όγκο του υγρού που βρίσκεται μέσα στο δοχείο.

Για ευκολία, έχω φτιάξει πίνακες όπου για κάθε διαφορετική δεξαμενή, έχω αντιστοιχίσει το ύψος από την επιφάνεια του υγρού μέχρι το χείλος του δοχείου, με τον όγκο του υγρού μέσα στο δοχείο.





No comments:

Post a Comment